۱۴۰۰ مرداد ۳۱, یکشنبه

🔶 مقام ناتو: دست‌کم بيست کشته در هرج و مرج فرودگاه کابل

 



به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس روز یکشنبه ۲۲ اوت (۳۱ اوت) یک مقام ناتو با اشاره به وضعیت فرودگاه کابل، بحران به وجود آمده را "اسف‌بار" خواند و گفت: «هدف ما خروج هر چه سريع‌تر همه نیروهای خارجی است.»


جمعیت گردآمده اطراف فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل هر روز بزرگتر می‌شود. در حالی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر در تلاش برای خروج دیپلمات‌ها، شهروندان خود و بسیاری از همکاران محلی‌شان هستند، ازدحام و هجوم جمعیت مانع بزرگی بر سر راه این عملیات شده است.


مقام ناتو که نخواسته هویتش فاش شود همچنین به اسوشیتدپرس گفت: «نیروهای ما برای جلوگیری از ایجاد درگیری با طالبان تمام مدت فاصله مشخصی را از محوطه بیرونی فرودگاه حفظ می‌کنند.»


ارتش بریتانیا نیز روز یکشنبه ۲۲ اوت از کشته شدن هفت نفر در ازدحام جمعیتی که در تلاش برای ورود به فرودگاه کابل است، خبر داد. انتشار این خبر بر هراس کسانی که در پی به قدرت رسیدن طالبان سعی در فرار از افغانستان را دارند، افزوده است.


همچنین مشاهده جرقه‌های آتش هنگام پرواز یک هواپیما که روشی برای گمراه کردن موشک‌های مجهز به حس‌گرهای حرارتی است، به گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش احتمال فرصت‌جویی گروه‌ اسلام‌گرای افراطی "دولت اسلامی" (داعش سابق) دامن زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...