۱۴۰۰ مرداد ۶, چهارشنبه

موتور سواری خانم ها

 


عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه زنان باید نسبت به منع صدور گواهینامه موتور برای آنان به دادگاه‌ شکایت کنند، گفت: تاکنون اظهارنظر پلیس درباره زنان موتورسوار دوپهلو بوده؛ از یک طرف می‌گویند که منعی وجود ندارد و از طرف دیگر امکان دریافت گواهینامه را از آنها گرفته‌اند. تنها مسئله شفاف و عیان در این میان خلأ قانونی است که باید برطرف شود تا زنان بتوانند مانند دریافت گواهینامه ماشین، گواهینامه خلبانی، گواهینامه قایقرانی و ملوانی، از این حق نیز برخوردار شوند.»


خرمشاهی با تاکید بر اینکه سکوت مراجع قانونگذار در این‌باره بی‌معناست: آنها باید شفاف و دقیق به این سؤال در دادگاه عمومی پاسخ دهند که چرا زنان می‌توانند به‌عنوان سرنشین روی موتور باشند اما به‌عنوان راکب این حق از آنها سلب شده است؟


به تازگی رئیس پلیس راهور استان اصفهان مدعی شده که زنان برابر قانون مجاز به دریافت گواهینامه موتور سیکلت نیستند. این اظهارات در حالی است که مردادماه ۱۳۹۸، یکی از شعب دیوان عدالت اداری در اصفهان، پلیس راهور را ملزم به صدور گواهینامه برای زنان کرده بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...