۱۴۰۰ خرداد ۲۲, شنبه

بیانیه ۳۰ زندانی سیاسی در خصوص درگذشت ساسان نیک نفس، همبندی آنان در زندان تهران بزرگ

 


سی تن از زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ، با انتشار بیانیه ای نسبت به مرگ ساسان نیک نفس، واکنش نشان داده و اطلاعیه سازمان زندان ها در این خصوص را دروغ خواندند. در بخشی از این بیانیه آمده است “آدمی از این حجم از قصاوت متحیر می شود که ساسان ها و بهنام محجوبی ها با وجود ابتلا به چندین بیماری جسمی و روحی محبوس می شوند به گونه ای که نه تنها مشمول قانون عدم توانایی تحمل حبس نمی شوند بلکه در زندان به سبب عدم رسیدگی جان می سپارند گویی ماشین مرگ قوه قضاییه سر باز ایستادن ندارد”. ساسان نیک نفس که از روز شنبه علیرغم وضعیت وخیم جسمی بدون رسیدگی مناسب پزشکی در بهداری زندان نگهداری شده بود روز دوشنبه ۱۷ خردادماه جان خود را از دست داد. او با وجود بیماری‌های مختلف از جمله دیابت، کبد چرب، ورم معده، فشارخون بالا و مشکلات اعصاب و روان، یازده ماه گذشته را در حال تحمل حبس بوده و تلاش مادر سالخورده او جهت دریافت گواهی عدم تحمل حبس تا لحظه مرگ فرزندش بی نتیجه بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ و همبندیان زندانی سیاسی جان باخته، ساسان نیک نفس طی بیانیه ای نسبت به مرگ وی واکنش نشان داده و اطلاعیه سازمان زندان ها در این خصوص را دروغ خواندند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...