۱۴۰۰ خرداد ۲۲, شنبه

اعتصاب غذای یوسف کاری در زندان اردبیل

 


یوسف کاری، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اردبیل، امروز شنبه ۲۲ خردادماه، دست به اعتصاب غذا زد. اعتصاب غذای وی در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال زندانیان جرائم خشن به محل نگهداری زندانیان سیاسی و در حمایت از اعتصاب عباس لسانی صورت گرفته است.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، یوسف کاری، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اردبیل، دست به اعتصاب غذا زد.


اعتصاب غذای آقای کاری در حمایت از اعتصاب عباس لسانی، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال زندانیان جرائم خشن به بند زندانیان سیاسی صورت گرفته است.

عباس لسانی نیز صبح امروز شنبه ۲۲ خردادماه، در زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زد.


یوسف کاری، در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شد.


آقای کاری آذرماه همان سال در مرحله بدوی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.


یوسف کاری در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری، در پی اعتراض به بازرسی نامتعارف و تفتیش بند ۱ زندان اردبیل و تخریب وسایل زندانیان توسط گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...