۱۴۰۰ خرداد ۲۶, چهارشنبه

افزایش محکومیت رقیه بیگدلی در پی عدم معرفی جهت اجرای حکم تبعید

 


مدت اقامت اجباری رقیه بیگدلی، شهروند ساکن کرج و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۸ توسط شعبه ۷ واحد اجرای احکام دادسرای کرج به ۲ سال و ۸ ماه افزایش یافت. این افزایش محکومیت در پی عدم معرفی خانم بیگدلی جهت اجرای حکم صورت گرفته است. او پیشتر توسط دادگاه انقلاب کرج به ۵ سال حبس تعلیقی و ۲ سال اقامت اجباری در زنجان محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعلیقی و ۲ سال تبعید تقلیل یافت.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مدت اقامت اجباری رقیه بیگدلی، شهروند ساکن کرج و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۸ توسط شعبه ۷ واحد اجرای احکام دادسرای کرج افزایش یافت.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۷ واحد اجرای احکام دادسرای کرج به ریاست قاضی سیدمحمدجواد طباطبایی فرد به نیابت قضایی از شعبه ۱ واحد اجرای احکام زنجان صادر و به وی ابلاغ شده است، مدت اقامت اجباری رقیه بیگدلی به میزان یک سوم افزایش یافته است.

این امر در پی عدم معرفی این شهروند جهت اجرای حکم صورت گرفته است.

خانم بیگدلی در تاریخ ۲۱ دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در فلکه سوم گوهردشت کرج بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت واقع در خیابان نبوت منتقل شد. وی ابتدا مشکوک به ضربه مغزی تشخیص داده شد و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد. این شهروند مجددا صبح روز یکشنبه ۲۲ دیماه به بازداشتگاه امنیت بازگردانده شد و عصر همان روز به زندان کچوئی کرج منتقل شد. خانم بیگدلی پس از ۱۰ روز با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

رقیه بیگدلی نهایتا تیرماه ۹۹ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام “عضویت در دسته و جمعیت معارض با امنیت کشور، اقدام تبلیغی علیه نظام و تحریک و اغوای دیگران به جنگ و کشتار به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس که ۴ سال و ۱۱ ماه آن به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده بود و ۲ سال تبعید به زنجان محکوم شد.

این حکم شهریورماه سال گذشته توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به ریاست قاضی رحمان شعبانی و مستشاری رسول کرم پور، تایید شد. اما با استناد به ماده ۲ قانون کاهش مجازات، دوران محکومیت وی به ۲ سال حبس تقلیل یافت.

 وی در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۹۹ توسط شعبه ۷ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب کرج اجرای حکم اقامت اجباری در شهرستان زنجان احضار شده بود.

رقیه بیگدلی، فرزند محمدعلی و شهروند ساکن کرج است.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...