۱۴۰۰ تیر ۵, شنبه

دستکم ۲ تجمع اعتراضی برگزار شد/ تداوم گسترش اعتصابات کارگران صنعت نفت کشور

  


امروز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰، در ادامه اعتصابات سراسری کارگران پیمانی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها، کارگران مجتمع پتروشیمی رجال واقع در منطقه ویژه ماهشهر، کارگران شرکت (ODCC) شاغل در پالایشگاه نفت اصفهان و همچنین کارگران فاز ۲ پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان، دست به اعتصاب زده و به “کمپین بیست ده ۱۴۰۰” پیوستند. همزمان شماری از دامداران در مقابل ساختمان استانداری کرمان و همچنین جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در مقابل مجتمع قضایی تهران، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰، کارگران مجتمع پتروشیمی رجال واقع در منطقه ویژه ماهشهر، کارگران شرکت ODCC شاغل در پالایشگاه نفت اصفهان و همچنین کارگران فاز ۲ پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان، دست به اعتصاب زده و به “کمپین بیست ده ۱۴۰۰” پیوستند.


این کارگران از روز شنبه ۲۹ خردادماه، جهت دست یافتن به مطالبات خود کمپینی را تحت عنوان “تخلیه سراسری بیست ده ۱۴۰۰” را اندازی کردند و این کمپین رفته رفته به شهرهای مختلف کشور کشیده شد. پیشتر فعالان کارگری، از پیوستن بیش از ۲۰ پیمانکار خصوصی به اعتصابات خبر داده بودند. اصلی‌ترین خواسته کارگران معترض، افزایش دستمزد و امکان بهرمندی از ۱۰ روز مرخصی در ازای بیست روز کار و فعالیت است.


در حال حاضر بسیاری از کارگران پیمانی در ازای ۲۴ روز کار در ماه، تنها شش روز مرخصی دارند و این امر در برخی از شرکت‌ها نیز کمتر است. افزون بر این، کارگران از شرایط ایمنی و بهداشتی خود به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا ناراضی هستند و معتقدند که مجبور به سکونت در خوابگاه‌های کارگری بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.


تاکنون اتحادیه آزاد کارگران ایران، پلاتفرم سندیکاهای کارگری کشور سوئد، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، فدراسیون جهانی پتروشیمی،فدراسیون جهانی پتروشیمی، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه،‌ شورای بازنشستگان ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، با انتشار بیانیه هایی از این اعتصابات حمایت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...