۱۴۰۰ خرداد ۲۳, یکشنبه

زندان اردبیل؛ اقدام به خودکشی علی ارژنگی کودک-مجرم محکوم به اعدام

 


روز شنبه ۲۲ خرداد، علی ارژنگی فردقوجه بیگلو، کودک-مجرم محکوم به اعدام محبوس در زندان اردبیل، با بریدن رگهای خود اقدام به خودکشی کرد. وضعیت حال عمومی وی که گفته می شود به بیمارستانی در اردبیل منتقل شده، وخیم گزارش شده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، علی ارژنگی، کودک-مجرم محکوم به اعدام محبوس در زندان اردبیل، اقدام به خودکشی کرد.


در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: علی ارژنگی با بریدن بخشی از گردن و رگ‌هایش، با انگیزه خاتمه دادن به زندگی خود پیش از اجرای حکم اعدام، دست به خودکشی زد. مسئولان زندان او را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل کرده‌اند و وضعیت حال عمومی این کودک-مجرم که زخم هایش ۴۵ بخیه خورده، وخیم است.


بر اساس این گزارش، شکات پرونده مبلغی را برای خانواده این کودک-مجرم در قبال رضایت و گذشت در نظر گرفته اند و مهلت پرداخت این مبلغ را تا آخر تیرماه سال جاری برای بار دوم تمدید کرده اند.


علی ارژنگی در سن ۱۷ سالگی به اتهام قتل بازداشت و از آن زمان تاکنون دربند جوانان زندان مرکزی اردبیل نگهداری می شود.


این کودک-مجرم پیشتر توسط شعبه ۳ دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد و حکم صادره به تایید دیوان عالی کشور رسید. گفته می‌شود که صدور این حکم در پی تایید رشد عقلی وی توسط پزشکی قانونی صورت گرفته است.


لازم به ذکر است بر اساس گزارش سالانه خبرگزاری هرانا ویژه سال ۹۹، دستکم ۴ کودک مجرم طی سال جاری در ایران اعدام و ۲ کودک مجرم دیگر نیز به اعدام محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...