۱۴۰۰ فروردین ۲۲, یکشنبه

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای، خواستار توقف اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی کرج شد

 


این سازمان نوشت: فرهاد صالحی جبه‎دار، ٣٠ ساله، روز گذشته به سلول انفرادی در زندان مرکزی کرج در استان البرز منتقل شد و قرار است سحرگاه روز سه شنبه ۲۴ فرودین اعدام شود.


فرهاد صالحی جبه‌دار در ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ در ارتباط با آزار جنسی یک کودک ۱۰ ساله در سال ۹۶ و به دنبال شکایت پدر این کودک دستگیر و در ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان البرز به اتهام «لواط به عنف» به اعدام محکوم و  این حکم توسط شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ تأیید شد.


این سازمان ضمن تاکید بر این امر که استفاده از مجازات اعدام برای جرم تجاوز در قوانین بین‌المللی ممنوع است، در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: مقامات ایران در حالی اجرای حکم اعدام فرهاد صالحی جبه‌دار را برنامه ریزی کرده‌اند که درخواست اعاده دادرسی وی همچنان در دیوان عالی کشور در دست بررسی است. پدر کودک قربانی نیز از مقامات خواسته است که از اعمال مجازات اعدام علیه فرهاد صالحی جبه‌دار صرف نظر کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...