۱۳۹۹ بهمن ۲۱, سه‌شنبه

تهدید زندانی عقیدتی – سیاسی #اکبر_رشیدی با درجه معلولیت بالا و اعتراض خانواده وی

 


مسئولان و عوامل زندان مرکزی ارومیه، زندانی عقیدتی – سیاسی اکبر رشیدی که با درجه معلولیت بالا در این زندان محبوس را تهدید کردند که اگر دست از اعتراضاتش برندارد او را به بندی خواهند برد که توسط سایر زندانیان مورد آزار جنسی قرار بگیرد.

یکی از نزدیکان زندانی عقیدتی – سیاسی اکبر رشیدی به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «پس از ضرب و شتم اکبر در هفته گذشته، دو روز قبل، سعید علیزاده یکی از افسر نگهبانها وی را تهدید کرده بود که اگر به اعتراض خود خاتمه ندهد دوباره به بند جوانان منتقل میشود و اینبار از طرف زندانیان مورد آزار جنسی قرار خواهد گرفت».

روز شنبه ۱۸ بهمن ماه ۹۹ اعضای خانواده و اقوام اکبر رشیدی که بیش از ۲۰ نفر بودند در مقابل زندان مرکزی ارومیه، در اعتراض به سرکوب و رفتار وحشیانه ای که علیه این زندانی معلول در زندان اعمال می شود، دست به اعتراض و تجمع زدند.

تجمع کنندگان نسبت به رفتار وحشیانه و ناشایست و بدور از شأن انسانی رئیس این زندان (امیر سهرابی) و دو افسر نگهبان بنامهای احد زکاوتان و سعید علیزاده اعتراض داشتند.

گفتنی است که بند جوانان متعلق به افراد زیر ۲۵ سال است در حالی که اکبر ۳۴ ساله است و علاوه بر این در چنین انتقالی، اصل تفکیک جرایم نادیده گرفته شده است.

تمام اینها درحالیست که زندانی عقیدتی سیاسی اکبر رشیدی با درجه معلولیت شدید ۸۰٪ توان تحمل حبس را ندارد او حتی قادر به انجام شخصی ترین کارهایش بصورت مستقل نمی‌باشد و باید فورا از زندان آزاد شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...