۱۳۹۹ بهمن ۳۰, پنجشنبه

موریتز کرنر، سیاستمدار آلمانی و نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای خطاب به سفیر جمهوری اسلامی در آلمان، خواستار آزادی ‎آتنا دائمی شد.


 ‏موریتز کرنر، سیاستمدار آلمانی و نماینده پارلمان اروپا (عضو کمیته آزادی‌های مدنی، عدالت و امور داخلی) در نامه‌ای خطاب به سفیر جمهوری اسلامی در آلمان، خواستار آزادی ‎آتنا دائمی شد.


او با اشاره به اینکه "جهان آتنا را به عنوان یاریگر دردمندان بخصوص کودکان می‌شناسد" می‌گوید: ‏حالا او به خاطر آزار و تحقیری که در زندان متحمل شده، خود نیازمند کمک است. شرایط دستگیری و محاکمه وی، بدرفتاری با آتنا دائمی و حکم ۷ ساله زندان، هر دو حداقل استانداردهای بین المللی رفتار با زندانیان، قوانین ایران و معاهدات حقوق بشر را که ایران تصویب کرده است، نقض می کند.


آتنا دائمی در حین سپری کردن دوران محکومیت ۵ سال قابل اجرای خود در بند زنان زندان اوین، با گشایش پرونده دیگری مواجه و نهایتا به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس نیز در خصوص او قابل اجرا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...