۱۳۹۹ اسفند ۴, دوشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت فرزین فولادی در زندان تهران بزرگ

 

خبرگزاری هرانا – فرزین فولادی زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، دوران محکومیت ۱ ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری می کند. آقای فولادی در تاریخ ۱۱ آذرماه ۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و اواسط بهمن‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی نهایتا توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهریار به ۱ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، یک سال حبس به عنوان مجازات اشد قابل اجرا است. آقای فولادی در تاریخ ۱۲ بهمن ماه امسال پس از حضور در واحد اجرای احکام شعبه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب شهریار بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزین فولادی زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، دوران محکومیت ۱ ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری می کند.


آقای فولادی در تاریخ ۱۱ آذرماه ۹۸ و در جریان اعتراضات سراسری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. پرونده این شهروند در بازپرسی دادسرای اوین مورد بررسی قرار گرفت. وی به مدت ۱۵ روز از حق تماس تلفنی محروم بود و نهایتا طی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش از بازداشت خود خبر داد.


فرزاد فولادی نهایتا به یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و اواسط بهمن‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.


آقای فولادی مردادماه امسال توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی برجسته از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. اعتراض این شهروند به بهانه تاخیر درخواست تجدیدنظر رد شده و محکومیت او قطعی شد.

از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۱ سال حبس تعزیری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام برای وی قابل اجراست.


آقای فولادی در تاریخ ۸ بهمن ماه امسال طی یک تماس تلفنی به شعبه ۴ واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهریار احضار و در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.


فرزین فولادی. فرزند محبت علی، متولد ۱۳۷۴ است. وی هم اکنون در سالن ۹ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ بسر می‌برد.


لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...