۱۳۹۹ بهمن ۸, چهارشنبه

در ۹ ماه سال جاری؛ ثبت بیش از هزار گزارش کودک آزاری در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از ثبت ۱۴۷۴ مورد کودک آزاری در ۹ ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد. بر اساس تعریف سازمان‌ جهانی بهداشت، هرگونه بدرفتاری فیزیکی، عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا بهره کشی که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقاء، رشد یا کرامت کودک در زمینه روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود، کودک آزاری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از ثبت ۱۴۷۴ مورد کودک آزاری طی ۹ ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

وی در این خصوص گفت: کودک آزاری به چهار نوع از جمله عاطفی، جسمی، جنسی و غفلت و بی‌توجهی تقسیم می‌شود. شایع‌ترین نوع کودک آزاری در آذربایجان شرقی، غفلت و بی توجهی است. غفلت خانواده از نیازهای اساسی کودکان مانند غذا، پوشاک، تحصیل و مراقبت صحیح جزوی از این نوع کودک آزاری ها محسوب می‌شود.

خانم صحاف اظهار داشت: رها کردن کودکان با افرادی که نمی‌توانند تعادل روحی و روانی خود را کنترل کنند، زمینه را برای کودک آزاری‌های جدی و جبران ناپذیر فراهم می‌کند. برخی افراد معتاد و یا بیماران روحی و روانی، زمانی که شرایط را برای کودک آزاری مناسب ببینند؛ می توانند صدمات جدی به کودک وارد کنند.

وی با بیان اینکه کودک آزاری، بیشتر در خانواده‌های از هم گسسته و پرتنش، بیکاری سرپرست خانواده، کمبود منابع مالی و والدین معتاد رخ می‌دهد، گفت: عدم احساس مسئولیت پدر و وجود فشار اقتصادی اگر به ازدواج مجدد بدون توجه به ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی زوج و زوجه منجر شود، می‌تواند کودکان را در معرض خطرهای ناشی از پدر خوانده و یا مادر خوانده نامناسب قرار دهد.

براساس تعریف سازمان‌ جهانی بهداشت، هرگونه بدرفتاری فیزیکی، عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا بهره کشی که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقاء، رشد یا کرامت کودک در زمینه‌ روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود، کودک آزاری محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...