۱۳۹۹ آذر ۳, دوشنبه

بهنام شیخی و حمید منافی با پایان مرخصی به زندان اوین بازگشتند


 حمید منافی نادارلی و بهنام شیخی، فعالین ترک (آذربایجانی) که در تاریخ ۲۳ مهرماه امسال به مرخصی اعزام شده بودند. امروز دوشنبه ۳ آذرماه جهت تحمل ادامه دوران محکومیت خود به زندان اوین بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۹، حمید منافی نادارلی و بهنام شیخی، فعالین ترک (آذربایجانی) با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشتند.

این شهروندان پیشتر در تاریخ ۲۳ مهرماه امسال به مرخصی اعزام شده بودند. آنها پیشتر نیز به ترتیب در تاریخ ۲۵ و ۲۶ شهریورماه امسال با موافقت واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان (تهران) از زندان به مرخصی اعزام و در تاریخ ۱۵ مهرماه با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشته بودند.

بهنام شیخی و حمید منافی به همراه علیرضا فرشی، اکبر آزاد و سه تن دیگر به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در اسفندماه ۱۳۹۲ در نسیم شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی آزاد شدند.

این شهروندان در سال ۱۳۹۵ مرحله بدوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان هر یک از بابت اتهام “مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور” ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان محکوم شدند.

این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید تقلیل یافت.

این افراد پیشتر در تاریخ ۳۱ تیرماه امسال جهت تحمل مدت محکومیت خود توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...