۱۳۹۹ آبان ۳, شنبه

برگزاری جلسه بازپرسی ۱۳ فعال ترک (آذربایجانی) در دادسرای تبریز

 



جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام مهدی اسدی گلزار، صادق پرتو بیرق، علی مرادیان، یاسمن ظفری، بهزاد شیخی، رحیم ساسانی، هادی قلیزاده، حکیمه احمدی، مجید اکبری، سعدالله ساسانی، علی آب خضر، ابوالفضل ابراهیم زاده و مهدی پورعلی خرمالو، ۱۳ تن از فعالان ترک (آذربایجانی) امروز شنبه ۳ مهرماه در شعبه ۱۶ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد. این شهروندان تیرماه امسال در جریان تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شدند.

در جریان این جلسه که در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست علی موسوی اقدم برگزار شد، بازپرس پرونده پس از تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی” به مهدی اسدی گلزار، صادق پرتو بیرق، علی مرادیان، یاسمن ظفری، بهزاد شیخی، رحیم ساسانی، هادی قلیزاده، حکیمه احمدی، مجید اکبری، سعدالله ساسانی، علی آب خضر، ابوالفضل ابراهیم زاده و مهدی پورعلی خرمالو، میزان مبلغ وثیقه این شهروندان را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد. در جریان این جلسه آخرین دفاع نیز از متهمان این پرونده اخذ شده است.
حکیمه احمدی یکی از متهمان این پرونده روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه پس از حضور در دادسرا با دستور رئیس شعبه بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد. او نهایتا یک روز بعد از زندان آزاد شد.

در تاریخ ۲۶ تیرماه در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه صورت گرفت. در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان بازداشت و تعدادی نیز در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند. آنها نهایتا مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

از میان این افراد سعدالله ساسانی مجددا در جریان تجمعات اعتراضی مشابهی در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ در شهر تبریز بازداشت و در تاریخ ۲۱ مهرماه امسال، با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

منبع: خبرگزاری هرانا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...