۱۳۹۹ مهر ۱۱, جمعه

دادگاه انقلاب اهواز؛ مسعود زرگانى به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.




دادگاه انقلاب اهواز؛ مسعود زرگانى به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

مسعود زرگانى، از اهالی شهرستان شیبان واقع در استان خوزستان، توسط دادگاه انقلاب اهواز به یک سال و شش ماه حبس محکوم شد. این شهروند در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۸ توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز در ارتباط با “جریان یمانی” بازداشت و در دی ماه همان سال، پس از اتمام مراحل بازجویی به اندرزگاه ۸ زندان شیبان اهواز منتقل شد. بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى «مهدى شاهین» صادر شده است، آقای زرگانی از بابت اتهاماتی در خصوص گرایش وی به جریان یمانی به حبس محکوم شده است. مسعود زرگانى، ۲۱ ساله، فرزند حمید و از اهالی منطقه خیط الرواس (شهرک بهشتى) شهرستان شیبان واقع در شمال شهر اهواز است.

هر ساله افرادی در ایران به صرف ادعای ارتباط با امام غایب شیعیان بازداشت می‌شوند. گفتنی است جریان فکری یمانی نیز به رهبری فردی به نام “احمد الحسن یمانی ” با طرح ادعاهایی پیرامون موضوع مهدویت فعالیت دارد.

دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند.

خبرگزاری هرانا

 

#دادگاه_انقلاب_تهران#کرونا#محمد_مقیسه#زندان_رجایی_شهر#بهاییان#زندانی_سیاسی_محبوس#لغو_فوری_اعدام#نوید_افکاری#حق_و_اصل_برایت#حق_دنیای_زیبا_و_آزاد_برای_همه#شکنجه_ممنوع#اعتراض_مردم#حقوق_بشر_در_ایران#ارزش_انسانی_همه_جا#حقوق_بشر_در_ایران#سازمان_عفو_بین‌الملل#اداره_کل_ستاد_خبری_اطلاعات#فعالیت_تبلیغی_علیه_نظام# مسعود_زرگانى#جریان_یمانی#عرفان‌#احمد_الحسن_یمانی#دستگاه_امنیتی_ایران# 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...