۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

موضعگیری قوه قضاییه بعد ۲۵ روز در مورد بازداشت نخبگان کشو

بعد ۲۵ روز از بازداشت نخبگان کشور، «علی یونسی» و «امیر حسین مرادی» دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف که روز جمعه۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط مأموران لباس شخصی دستگیر شدند و در اثر فشارهای ناشی از اعتراض به دستیگری مجرمانه و بی دلیل این دو نخبه کشوری و جهانی، سخنگونی قوه قضاییه به صحنه آمد و اقدام به توجیه این اقدام ضدانسانی و ضدایرانی کرد:

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره
دو نفر از دانشجویانی که به تازگی دستگیر شدند گفت:
«ما در بازداشت افراد اصلا به حرفه و شغل آنها توجه نداریم. در جامعه هر کس مرتکب جرمی شود علی القاعده یک شغلی دارد و به هیچ عنوان عملکرد ما معطوف به مشاغل این افراد نیست. این افراد متاسفانه به گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک تروریستی منافقین وصل شده بودند و ارتباطاتی با آنها برقرار کرده بودند….»
یادآوری میکنیم امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین، علی یونسی با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد، برای ایران افتخار آفریده است.
این دو دانشجوی نخبه  روز جمعه ۲۲ فروردین ماه ۹۹ توسط ماموران لباس شخصی به خانه هایشان بی هیچ مدرک و دلیلی بازداشت شدند. ماموران در هنگام بازداشت علی یونسی را به ضدت مضروب و پیشانی او را شکافتند.
برادر علی یونسی در این باره نوشته بود:
«دیروز و امروز، ۱۳و۱۴ اردیبهشت، پدرم به دادسرای زندان اوین مراجعه کرد اما به داخل راهش ندادند. مشخص نیست به دنبال چه داستانی هستند که بعد از ۲۴ روز، اجازه نمیدن برادرم حتی تلفن بزنه به خانواده که بدونیم سالم است. علی جان، امیدواریم که خودکشیت نکرده باشند
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ضمن محکوم کردن این اقدام ضدانسانی و ضدایرانی تمام عواقب این عمل مجرمانه را متوجه قوه قضاییه و شخص ابراهیم رئیسی و خامنه‌ای میداند. ما از همه مجامع بین المللی و حقوق بشری میخواهیم برای نجات جان این دو دانشجوی زندانی اقدام کنند. جان آنها با توجه به اعدامهای روزافزون در ایران، به شدت در خطر است.
اتهام تراشی و مجرم سازی دانشجویان نخبه کشور در ادامه کشتن نخبگان کشور در هواپیمای اکراینی جنایتی است که در هیچ کجای دنیا بجز تحت حاکمیت نظامهای دیکتاتور و ضدمردمی اتفاق نمی افتد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...