۱۳۹۸ بهمن ۲۶, شنبه

دادگاه انقلاب کرمانشاه سه شهروند را مجموعا به ۱۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم کرد

خبرگزاری هرانا – سه شهروند اهل کرمانشاه به نام های صحبت امیدی، مهدی ابدالی و خلیل اسدی توسط دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۱۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، در شعبه سوم انقلاب کرمانشاه برگزار شد. شعبه رسیدگی کننده همچنین بابت اتهام اجتماع و تبانی مطروحه علیه محی الدین اصغری، دیگر متهم این پرونده، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر کرد. این شهروندان، پس از اعتراضات سراسری آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صحبت امیدی، مهدی ابدالی و خلیل اسدی توسط شعبه سوم انقلاب کرمانشاه مجموعا به ۱۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند.

بر اساس احکام صادره، خلیل اسدی بوژانی از بابت اتهام “عضویت در گروه معاند نظام” به ۳ سال حبس و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور” به ۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. در صورت قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از این میزان مجازات اشد یعنی ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “عضویت در گروه معاند نظام” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

همچنین از بابت دیگر اتهام مطروحه علیه این شهروند مبنی بر “فعالیت تبلیغی علیه نظام” با این استدلال که جرم عضویت و فعالیت تبلیغی را نیز در خود دارد، در این جلسه دادگاه حکمی صادر نشده است.

صحبت اله امیدی، نیز از از بابت اتهام “عضویت در گروه معاند نظام” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس محکوم شد. مهدی ابدالی، دیگر شهروند بازداشت شده نیز توسط این دادگاه به ۱ سال حبس محکوم شده است.

شعبه رسیدگی کننده همچنین بابت اتهام اجتماع و تبانی مطروحه علیه محی الدین اصغری، دیگر متهم این پرونده، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر کرد.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، در دادگاه انقلاب کرمانشاه برگزار شد. در این جلسه متهمان به همراه وکیل خود مصطفی احمدیان در دادگاه حاضر شدند.
صحبت امیدی، خلیل اسدی بوژانی، مهدی ابدالی و محی الدین اصغری شهروندان اهل کرمانشاه در اواخر آبان ماه و اوایل آذرماه امسال و پس از اعتراضات سراسری آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین توسط نیروهای اطلاعات سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در کرمانشاه منتقل شدند.
خیلیل اسدی در تاریخ ۲ دی‌ماه در تماسی تلفنی با خانواده خود از انتقالش به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه خبر داد و محی‌الدین اصغری و صحبت امیدی اواسط دی‌ماه با سپردن قرار وثیقه‌ ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...