۱۳۹۸ بهمن ۳۰, چهارشنبه

اعتراضات آبان؛ مخالفت با تودیع قرار و تداوم بازداشت ابوالفضل مقصودی، نوجوان ۱۷ ساله

 ابوالفضل مقصودی، یکی از شهروندان بازداشت شده در رابطه با اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” با مخالفت مسئولان قضائی برای کاهش میزان قرار و به دلیل عدم توانایی مالی در تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی کماکان در زندان تهران بزرگ در بازداشت بسر می‌برد. نگهداری آقای مقصودی در این زندان مختص به بزرگسالان در حالی است که وی کمتر از ۱۸ سال دارد. با گذشت بیش از سه ماه از زمان بازداشت آقای مقصودی کماکان پرونده وی در دادسرای عمومی و انقلاب پردیس در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالفضل مقصودی، نوجوان بازداشتی با مخالفت مسئولان قضائی برای کاهش میزان قرار و به دلیل عدم توانایی مالی در تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی کماکان در زندان تهران بزرگ در بازداشت بسر می‌برد.

نگهداری آقای مقصودی در این زندان در حالی است که وی کمتر از ۱۸ سال دارد و بر اساس قانون، متهمان کودک یا نوجوان باید از بزرگسالان مجزا نگهداری شوند.

ابوالفضل مقصودی پیشتر در تاریخ ۲۶ آبان ماه به اتهام شرکت در اعتراضات سراسری آبان ماه امسال، توسط ماموران پلیس امنیت بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد منتقل شد. وی در تاریخ ۳۰ آبان ماه و با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند “آقای مقصودی پس از شرکت در اعتراضات در شهر پردیس از طریق فیلم دوربین‌های مداربسته شناسایی و بازداشت شده بود. ماموران در زمان بازداشت، آقای مسعودی را به وسیله شوکر برقی مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ به صورتی که تاکنون نیز آثار این ضرب و شتم بر روی گردن وی باقی مانده است”.

پرونده این شهروند بازداشتی که با اتهام “اخلال در نظم عمومی” مواجه شده است، در دادسرای عمومی و انقلاب پردیس در حال رسیدگی است.

ابوالفضل مقصودی، متولد ۲۹ بهمن ۱۳۸۰ و کارگر سنگ‌تراش بود که به صورت همزمان در مدرسه شبانه نیز تحصیل می‌کرد. وی نان آور خانواده است و پدر خود را از دست داده است. آقای مقصودی در دوره بازداشت نیز به کار در زندان و تامین هزینه‌های خود مشغول است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در گزارشی ضمن احراز هویت ده‌ها تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری آبان ماه و دی ماه امسال که در زندان تهران بزرگ بسر می‌برند، به آخرین وضعیت و شرح محل نگهداری آنها پرداخته بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...