۱۳۹۸ بهمن ۴, جمعه

تنبیه بدنی یک دانش آموز در یکی از مدارس استان یزد

روز شنبه ۲۸ دی ماه، یکی از دانش آموزان مدرسه رونقی دهستان فهرج واقع در استان یزد توسط معلم خود مورد تنبیه بدنی قرار گرفت. مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس، اعمال هر گونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، شامگاه شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، والدین یکی از دانش‌آموزان مدرسه رونقی دهستان فهرج یزد اعلام کردند که فرزندشان مورد تنبیه بدنی قرار گرفته است.

والدین این کودک ماجرای تنبیه بدنی کودکشان را چنین تشریح کردند: “روز شنبه ۲۸ دی‌ماه، معلم کلاس دوم مدرسه طبق معمول همیشه کلاس را رها کرده و معلم کلاس ششم به جای وی به کلاس درس آمده بود. در حالی که این معلم در کلاس بوده پسر من با یکی از همکلاسی‌هایش جر و بحث می‌کند و وی برای اینکه آن‌ها را تنبیه کند، دو گوش فرزندم را می‌گیرد و از زمین به وسیله گوش‌هایش بلندش می‌کند. این کار ناراحت کننده معلم در حالی انجام شده که کودک من چند سال گذشته گوش‌هایش را عمل کرده است”.

بر اساس این گزارش، اتفاقات رخ داده در این مدرسه مسبوق به سابقه است؛ به طوری که پیشتر گزارشاتی از این قبیل خبررسانی شده و این موضوع به مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز اطلاع داده شده و او هم در تماس با مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد، از وی خواسته تا موضوع را پیگیری کرده و پاسخ دقیق در ارتباط با این موضوع را اعلام کند.

در این گزارش آمده است که مدیر این مدرسه، کمبود معلم را توجیهی بر وضعیت پیش آمده عنوان کرده است.

لازم به ذکر است که مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس، اعمال هر گونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...