۱۳۹۸ مهر ۲۹, دوشنبه

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۳ کارگر / مرگ و مصدومیت ۵۲۵ کارگر طی ۶ ماه در مازندران

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳ کارگر در شهرهای قم و تهران دچار حادثه شدند. در این حوادث دو کارگر مصدوم شد و یک کارگر دیگر جان خود را از دست داد. در خبری دیگر، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی مازندران، طی نیمه نخست امسال در “حوادث ناشی از کار” ۵۳ کارگر ساختمانی جان خود را از دست دادند و ۴۷۲ مصدوم به پزشکی قانونی مراجعه کردند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، عباس شیری، بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور از سقوط کارگر ساختمانی به داخل چاله آسانسور و مرگ این کارگر طی روز گذشته در یک مجتمع مسکونی در حال احداث واقع در جوار ساختمان دارالحدیث  شهر قم خبر داد.
وی افزود: “کارگر ساختمانی در حین کار از ارتفاع طبقه سوم به داخل چاله آسانسور سقوط کرد و جان خود را از دست داده است”.

مصدومیت ۲ کارگر در تهران

به گزارش رکنا، صبح امروز دو کارگر از ارتفاع هفت متری در پروژه مسکن مهر جاده فرودگاه تهران از بالابر سقوط کردند.
بر اساس این گزارش، این حادثه تلفات جانی نداشته است و حال عمومی مصدومان مساعد است.

مرگ و مصدومیت ۵۲۵ کارگر طی ۶ ماه در مازندران

به گزارش ایرنا، پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری ۵۳ نفر از کارگران ساختمانی در حوادث ناشی از کار در این استان جان باختند که ۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
بر اساس این گزارش، سقوط از بلندی با ۱۵ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را در مازندران به خود اختصاص داده و بعد از آن هم برق گرفتگی با قربانی کردن ۱۴ نفر قرار دارد. علت مرگ ۱۱ نفر نیز برخورد جسم سخت ، ۷ نفر سوختگی و ۶ نفر هم سایر حوادث اعلام شده است و بیشتر فوت شدگان در سن ۳۱ تا ۴۰  سال بودند.
شهرستان‌ ساری با ۱۲ فوتی و نور با ۶ فوتی بیشترین و تنکابن، محمود آباد و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند و از این تعداد ۴۲ نفر متاهل بودند.
در ادامه این گزارش آمده است: در نیمه اول امسال ۴۷۲ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۲۴ نفر زن بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...