۱۳۹۸ مرداد ۳۰, چهارشنبه

باید کودکان کار را مانند فرزندان خود بدانیم/ مسئولین بجای شعار دادن به فکر عمل کردن باشند

۲۸ مرداد ۱۳۹۸
خبرگزاری آریا- علی زنجانی حسنلوئی، با تاکید بر اینکه مسئولین باید بجای شعار دادن به فکر عمل کردن باشند، گفت: مسئولین باید احساس کنند اگر مسئله و معضلی در جامعه و کشور به وجود می آید، نتیجه رفتار و عملکرد خود آن ها می باشد. بنابراین به عنوان مثال اگر کودکان کار را مانند فرزندان خود بدانیم و از دشواری هایی که آن ها می برند آگاه باشیم، مشکلات را به راحتی حل خواهیم نمود و طبعا به دنبال آن وضعیتی که شایسته جمهوری اسلامی می باشد به وجود خواهد آمد و عدالتی که الگوی آن عدل علی(ع) می باشد را فراهم خواهیم کرد.

وضعیت کودکان خیابانی، کار و متکدی در پایتخت بسیار نامناسب است، به نحوی که 82 درصد کودکان خیابانی از اتباع خارجی و 18 درصد ایرانی هستند. بنابراین به نظر می رسد باید برای حل این مسئله فکری اساسی نمود، اگرچه اجرایی کردن برنامه های مربوط به حل این معضل کار چندان دشواری نیز به نظر نمی رسد. در همین رابطه در گفت و گو با آقای علی زنجانی حسنلوئی، در مورد راهکار های رفع این معضل در شهر تهران گفتگو کردیم. علی زنجانی حسنلوئی، مشاور استاندار و مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری آذربایجان غربی، عضو کمیسون اجتماعی در دوره هشتم مجلس و رئیس اسبق مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی می باشد.
علی زنجانی حسنلوئی، در خصوص اینکه 82 درصد از کودکان خیابانی از اتباع خارجی می باشند، به خبرنگار آریا گفت: به نظر نمی رسد تعداد اتباع خارجی چندان بیشتر از افراد ایرانی باشد و با پاک کردن صورت مسئله چیزی عائد ما نمی شود. واقعیت این است که من این معضل را از نزدیک لمس نموده و همواره شاهد آمار این افراد هستم.
مشاور استانداری آذربایجان غربی، در خصوص علت یابی و سبب شناسی این معضل، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت اقتصادی کنونی در کشور ما برای بعضی از اقشار جامعه بغرنج شده است، که این موضوع از اصلی ترین علل تشکیل چنین پدیده ای می باشد.
مدیر کل سازمان اتباع و مهاجرین خارجی آذربایجان غربی، با انتقاد از اینکه گاهی دیده می شود متکدیان و کودکان کار را برای مدتی موقتی به آسایشگاه ها می برند و معتقدند که با این روش ها می شود این افراد را به آغوش گرم جامعه و خانواده بازگرداند، ادامه داد: با اجرای چنین روش هایی مشکلی حل نخواهد شد، به نظر می رسد باید برای این افراد یکسری خانه هایی ایجاد کرد و یا بهزیستی این افراد را تحت پوشش قرار دهد تا دیگر نیازی به کار کردن در خیابان ها برای تامین معاش و نیازهای اولیه در این افراد وجود نداشته باشد، اگر ما این کودکان را مانند فرزندان خودمان بدانیم، شرایطی این که کودکان در گرمای سوزان و در این آلودگی هایی که در سطح شهر موجود می باشد و موجب انواع بیماری ها در آن ها می شود را بهتر درک خواهیم کرد. بایستی تلاش شود تا این کودکان به خانواده ای امن بازگردند، از آموزش های عالی برخوردار شوند و صاحب حقوقی شوند که معیشت آن ها را تامین نماید.
زنجانی حسنلوئی، با بیان این که کشور ما صاحب بیشترین قوانین در حوزه های مختلف می باشد افزود: حل مشکل ساماندهی متکدیان و کودکان کار اجرایی می باشد، زیرا از نظر قانون مشکلی دیده نمی شود. متاسفانه در حال حاضر قانون به صورت سلیقه ای و مقطعی اجرا می شود و برخی از دوستان و مسئولین پس از مدتی از اجرای یک قانون خسته می شوند! علاوه بر این متاسفانه دیده می شود برخی در ظاهر مانورهایی می دهند تا مسئولین قانون گذار و بالادستی ها شاهد قدم های آنها باشند، اما اگر اقدامات و اجرای قوانین بصورت مستمر اجرا شود و در حل معضل مورد نظر ارگان هایی مثل کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری و سایر نهادهای مربوطه بصورت مستمر قانونی را تدوین نمایند و به طور مطلوب آن را اجرا کنند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
عضو کمیسون اجتماعی در دوره هشتم مجلس، در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید بجای شعار دادن به فکر عمل کردن باشند، افزود: مسئولین باید احساس کنند اگر مسئله و معضلی در جامعه و کشور به وجود می آید، نتیجه رفتار و عملکرد خود آن ها می باشد. بنابراین به عنوان مثال اگر کودکان کار را مانند فرزندان خود بدانیم و از دشواری هایی که آن ها می برند آگاه باشیم، مشکلات را به راحتی حل خواهیم نمود و طبعا به دنبال آن وضعیتی که شایسته جمهوری اسلامی می باشد به وجود خواهد آمد و عدالتی که الگوی آن عدل علی(ع) می باشد را فراهم خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...