۱۳۹۸ مرداد ۹, چهارشنبه

کسری 10 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در سال 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ همزمان با سفر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی خانم اولاد قباد نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش مجلس از فضا های آموزشی خمین بازدید کرد.

خانم اولادی قباد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید ها گفت: یکی از مهمترین چالش های آموزش و پرورش بودچه این وزارت خانه است که سهم آنها از بودجه عمومی کشور حدود 10 درصد است و سالیانه با 10هزار میلیارد کسری بودجه مواجه می باشد.
وی به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت:در شهرستان خمین 6 هزار ساعت نیازمند نیروی حق التدریس است که در حال حاضر از نیرو های بازنشسته استفاده می شود.
اولاد قباد به فرسودگی مدارس در سطح کشور هم اشاره کرد افزود: 8 مدرسه در شهرستان خمین نیازمند به تخریب کامل و نوسازی می باشد که 20 درصد مدارس این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارد که در کمیسیون آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اولاد قباد گفت: با بازدید های انجام شده از دانشگاه آزاد واحد خمین، امیدواریم بتوانیم با بررسی های انجام شده در کمیسون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی رشته داروسازی را در این دانشگاه تاسیس کنیم.  
بازنشستگی بیش از 200 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تا سال 1400
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در حاشیه بازدید از مراکز دانشگاهی و مدارس خمین از بازنشستگی بیش از 200 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تا سال 1400 خبر داد.
فریده اولاد قباد گفت: براساس برنامه ششم توسعه منابع انسانی از طریق ماده 28 و به کارگیری دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تامین می شود.
وی در ادامه با اعلام خبر خوش برای بازنشستگان 97 گفت: در جلسات برگزار شده و پیگیری های انجام شده مطالبات تمام بازنشستگان سال 97 تا مهر سال جاری پرداخت می شود و در ادامه پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 98 انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه 40 درصد مدارس کشور نیز به تخریب و نوسازی نیاز دارد گفت: مهر امسال پایان مدارس خشتی و گلی است اما مدارس کانکسی همچنان در کشور وجود دارد که مدارس کانکسی در شهرستان های استان تهران نیزوجود دارد و جمع آوری این مدارس به نگاه ویژه دولت و کمک خیریان مدرسه ساز نیاز دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...