۱۳۹۸ خرداد ۱۹, یکشنبه

حمید کبیرمهر جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – حمید کبیرمهر متهم سیاسی که پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود، روز جاری پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم جهت اجرای حکم بازداشت شد. پیشتر به صورت تلفنی از این شهروند خواسته شده بود که جهت اجرای حکم به این شعبه مراجعه کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸، حمید کبیرمهر متهم سیاسی در پی مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای کبیرمهر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای کبیرمهر مدتی پیش در پی مراجعه به بانک از بسته شدن تمامی حساب‌هایش مطلع شد. وی با گمان اینکه این اقدام در ارتباط با پرونده‌اش بوده است که پیشتر از بابت آن به حبس محکوم شده، با دادسرا تماس گرفت. طی آن تماس تلفنی به ایشان اعلام کرده‌اند، ملزم هستند تا شنبه ۱۸ خردادماه جهت اجرای حکم حبس به دادسرا مراجعه کنند”.

به گفته این منبع مطلع، آقای کبیرمهر هم اکنون در بازداشتگاه اداره آگاهی سه راه آدران در جاده ساوه نگهداری می‌شود و به خانواده ایشان گفته شده که روز آتی به زندان اوین منتقل خواهند شد.
این منبع در خصوص ماجرای بسته شدن حساب بانکی وی ادامه داد: “با اینکه آقای کبیرمهر تاکنون هیچ ابلاغیه ای از طرف دادگاه و یا سامانه “ثنا” دریافت نکرده اند، علت بسته شدن حسابهای بانکی عدم حضور وی در دادسرا پس از ارسال سه ابلاغیه عنوان شده است”.
لازم به ذکر است که حمید کبیرمهر پیشتر با تودیع وثیقه تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شده بود.
هرانا پیش تر گزارش کرده بود، حمید کبیرمهر به همراه سه شهروند دیگر در مهرماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب بهارستان محاکمه شده بود. طی حکم صادره توسط این دادگاه حمید کبیر مهر، علی بازآزرده و مرتضی نظری سدهی به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و زهرا زارع سراجی از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند.
در بهمن ماه ۹۷، دادگاه تجدید نظر پس از برگزاری جلسه رسیدگی به حکم بدوی به اتهامات این چهار شهروند، کاهش حکم افراد را به وکیل پرونده ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه هر یک از متهمان پرونده به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...