۱۳۹۸ تیر ۷, جمعه

ساناز فاضلی فعال حقوق کودکان در مورد طرح تعیین صلاحیت والدین جهت حضانت کودکان بعد از طلاق و ازدواج مجدد می‌گوید

پنج شنبه ۶ تیر سال ۱۳۹۸
ساناز فاضلی فعال حقوق کودکان در مورد طرح تعیین صلاحیت والدین جهت حضانت کودکان بعد از طلاق و ازدواج مجدد والدین میگوید
:ریشه این طرح از آنجایی شروع که من بصورت موقت در یک شبه خانواده زیر مجموعه بهزیستی به مدت یکماه مشغول به فعالیت بودم در این یک ماه من کودکانی بین یک تا 6 سال رو می‌دیدم که از کودکان آسیب بد سرپرست بودند کنجکاوی در زمینه زندگی این کودکان و رفتار کودکان و سرگذشت این کودکان بسیار من را آزرد به یاد کتاب دخترک کبریت فروشی افتادم که برای اولین بار در سن 5 سالگی آنرا خواندم که در سیاهی ظلمت شهر فراموشی ،آخرین کبریت را به یاد خاطرات شیرینش روشن کرد و جان داد ، ولی تفاوت این داستان با این کودکان زجر کشیدن و تفاوت قصه و داستان واقعی است ، بنظر من بی تفاوتی  جامعه و مردم در زمینه کودکان بخش اعظمی از بی عدالتی را تشکیل میدهد .

وی افزود: این طرح مواردی را شامل میشود که صلاحیت والدین از لحاظ اخلاقی وروحی روانی و جسمی و والد گردی را شامل میشود که طبق آن مددکار اجتماعی و پزشکی قانونی و قضات این تعیین صلاحیت را انجام میدهند و همچنین  در دوره ای که حضانت داده شده مددکار اجتماعی زندگی کودک را مورد بررسی قرار میدهد .
وی ادامه داد: نکته ای که در این طرح وجود دارد با توجه به افزایش کودک آزاری‌ها توسط مادر خوانده و پدر خوانده کودکان ،صلاحیت روحی و روانی و سو پیشینه آنها قبل از ازدواج مجدد والدین کودک صورت میپذیرد، برخی از مادر خوانده‌ها و پدر خوانده‌ها با  کودکان همسر خود به بدترین شکل ممکن رفتار میکنند که این خشونت‌ها منجر به نقص عضو و مرگ کودکان میشود .
این فعال حقوق کودکان افزود : این طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است و در مرکز پژوهش‌های مجلس قرار دارد ، جا دارد از جناب آقای دکتر یحیی کمالی پور نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  ، نماینده جیرفت و عنبر آبادتشکر و قدردانی میکنم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...